De sponsoren van de Rijnweek zetten de toon

Geplaatst op: 27 mei 2015

Door: Rijnweek

Foto: Saskia Zeller

Rijnweek is een gratis toegankelijk festival. Iets wat met de indrukwekkende lijst aan artiesten uniek te nomen is. Mede dankzij de steun van vele trouwe sponsoren en de niet aflatende inzet van de sponsorcommissie. Dit negenkoppige team is al maanden bezig met de voorbereidingen.

Rijnweek in het DNA
Bij trouwe sponsoren, vader en zoon Hans en Henri van de Glind zit de Rijnweek in het DNA.Henri van de Glind (24). De Rijnweek zit bij hem in het DNA. ,,Ik maak nu vijf jaar deel uit van de sponsorcommissie, maar eigenlijk ben ik er als jong jochie al ingerold. Dat komt door mijn vader, Hans van de Glind, die met zijn bedrijf een trouw sponsor was en is. .” Henri vindt het prachtig dat de Rijnweek zo’n divers aanbod heeft. ,,Het is een ideaal evenement voor jong, oud, gehandicapten, bedrijven en ook voor de artiesten zelf. Wat mij betreft zet ik me nog jaren in voor de Rijnweek.” Hans is directeur van zijn bedrijf Pokon Naturado B.V. het productie- en distributiebedrijf in potgronden, meststoffen, graszaden en gewas- en bestrijdingsmiddelen in consumentenverpakkingen in Veenendaal. Met zijn bedrijf is hij sinds het begin van de Rijnweek al betrokken als sponsor. ,,Het blijft uniek dat de Rijnweek een gratis toegankelijk evenement is. Verder vind ik het mooi om als bedrijf hieraan een bijdrage te kunnen leveren. Je doet iets voor de gemeenschap, dat geeft een voldaan gevoel.”

fotos_10-05-03_10-51-40

Lokale Rabobank al jaren betrokken
Een van de andere trouwe sponsoren is de Rabobank Vallei en Rijn. Directievoorzitter Barry van de Lagemaat hierover: ,,Onze slogan ‘een aandeel in elkaar’ sluit mooi aan bij de Rijnweek, dat inmiddels uitgegroeid is tot een breed gedragen publiekelijk evenement met een line-up om trots op te zijn. Ik kijk ernaar uit om zowel het publiek als ondernemers tijdens de Rijnweek te ontmoeten, en te genieten van de sfeer en de muziek.”

Geen sponsoren zonder sponsorcommissie
Als sinds 6 jaar is Joop Hake Junior betrokken bij de sponsorcommissie. “Mijn grootste drijfveer: sympathie voor de Rijnweek. Het mooie is verder dat zowel grote als kleine bedrijven mee willen doen. Meestal ben je een half jaar voorafgaand aan de Rijnweek in touw om potentiële sponsors te spreken en ze weer te enthousiasmeren. Het is erg leuk om te doen.”

APP-news

Sponsors worden
Hoe meer sponsoren, hoe groter het succes van de Rijnweek. De organisatie verwelkomt nog steeds nieuwe sponsoren. Heeft u interesse, dan kun u terecht op de website van de Rijnweek: www.rijnweek.nl

© Copyright 2020 - Stichting Rijnweek Rhenen

Website ontwikkeld door: Youngwise | Hosted by: i4PROJECTS 'Gewoon ICT zonder kapsones'